2017. március 1., szerda

Károsanyag-kibocsátási botrány: szavaz az ajánlásairól az EP vizsgálóbizottsága



…”Mintegy egyévnyi munka után az EP gépjárműiparban alkalmazott kibocsátásméréssel foglalkozó vizsgálóbizottsága szavaz ajánlásairól, amelyben szigorúbb szabályozásra és további uniós szintű lépésekre tesz javaslatot. Jens Gieseke (néppárti, német) témafelelős a szavazás kapcsán elmondta: „Megtanultuk a múlt leckéit, és most elvégezzük a házi feladatunkat (...), hogy ez a botrány ne történhessen meg még egyszer”. Összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a javaslatokról….”


…”Miután napvilágot látott, hogy a Volkswagen-csoport Amerikában csalt a laboratóriumi tesztek során, a Parlament 2016 márciusában vizsgálóbizottságot állított fel, hogy kiderítse, megsértették-e a gépjárműgyártók a kibocsátásmérés tesztelésére vonatkozó EU-s szabályokat. …

…A bizottság azt is vizsgálja, hogy az Európai Bizottság és a tagállamok részéről történt-e mulasztás az EU-s szabályok betartása terén. …

Laboratóriumi vs. környezetben mért károsanyag-kibocsátás

A mérgező nitrogén-dioxidot is magában foglaló nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásáért elsősorban a dízelautók a felelősek, ezért az EU szabályozza a kibocsátott káros anyagok határértékét, valamint a mérésüket. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós közúti károsanyag-kibocsátás a laboratóriumban mért eredmények többszöröse is lehet.

Az EP-képviselők ezért azt kérik a Bizottságtól és a Tanácstól, hogy haladéktalanul fogadják el a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásról (Real Driving Emissions, RDE) szóló csomagot, amelyeknek köszönhetően csökkenhet ez a különbség…."


Károsanyag-kibocsátás: az új előírások miatt drágulhatnak a dízelautók:

Mi a probléma a dízelautók károsanyag-kibocsátásával?

Az új modellek károsanyag-kibocsátását jelenleg laboratóriumi körülmények között mérik. A vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy eltérés van a mérési eredmények között, ha laboratóriumi, illetve ha valós vezetési körülmények között történnek. A legújabb Euro 6 dízelautók valós körülmények között a teszteredmények szerinti NOx többszörösét bocsáthatják ki.

A közúti közlekedés Európában a teljes NOx-kibocsátás 40 százalékáért felelős. A teljes kibocsátás mintegy 80 százaléka a dízelautókhoz köthető, amelyek az EU-ban értékesített új autók mintegy 50 százalékát teszik ki. A benzines autók megfelelnek a NOx szabványoknak.

2010-ben az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) 6 benzines és 6 dízelüzemű autót tesztelt. „A fő következtetés, hogy a dízelautók közúti NOx-kibocsátásának mértéke aggályos” – mondta a meghallgatáson Alois Krasenbrink, a kutatóközpont munkatársa.

A valós és a megengedett kibocsátási szintek közti eltérés oka lehet az elavult, 1970-ben bevezetett és 1990-ben felülvizsgált mérési eljárás, a rugalmas vizsgálati körülmények (az autógyártók csökkenthetik a tömeget, alacsony gördülési ellenállású abroncsokat használhatnak stb.), illetve egyéb tényezők, mint a vezetési stílus és a levegő hőmérséklete. 
Forrás: KamaraOnline

Tovább a cikk teljes szövegére


Uniós Emission Standards kipufogógáz kibocsátási normák



EURO 6 vagy EURO VI?

Az EURO besorolások először a köznyelvben terjedtek el, a kapcsolódó jogszabályok nem említették ebben a formában. Mára azonban az előírások átvették ezeket a megnevezéseket a kibocsátási szintek jelölésére. Az arab és római szám eltérése pedig tudatos, ugyanis alapvető különbségek vannak a két szint között.

A károsanyag-kibocsátás előírásainak való megfelelőséget a gépjárművek 2007/46 
EK irányelv szerinti uniós jóváhagyási kötelezettsége írja elő. Az alábbi táblázat tartalmazza azon szabályozási aktusokat, amelyeket a károsanyag-kibocsátás tekintetében az adott jármű kategóriára alkalmazni kell (M kategória: személygépjárművek és autóbuszok, N kategória: tehergépjárművek). 
Forrás: Magyar Nemzeti Fejlesztési Minisztérium


 

 
 

 



Nincsenek megjegyzések: